3 triki na rzucenie palenia

Palenie papierosów jest nałogiem, z którym trudno zerwać. Jednocześnie, jest on bardzo niekorzystny dla zdrowia i… drogi. Jak rzucic palenie szybko i skutecznie?

Zaakceptuj, że będzie ciężko

Pierwsze dni po rzuceniu palenia na pewno będą bardzo trudne. Towarzyszyć Ci będzie zespół odstawienny, który można porównać do kaca po alkoholu: organizm domaga się natychmiastowo podania mu używki, dlatego możesz odczuwać szereg niekorzystnych emocji – podenerwowanie, smutek, strach i wiele innych. Zaakceptuj, że przez chwilę tak będzie – to minie.

Unikaj skojarzeń

Jeśli papieros kojarzy Ci się z kawą – zrezygnuj z niej na chwilę. Gdy palenie to dla Ciebie wyjście na piwo ze znajomymi – zamiast tego umów się z nimi na dobry obiad do lokalu, w którym nie można palić. Jeżeli papieros był Twoim towarzyszem w oczekiwaniu na autobus – przychodź na przystanek później lub spróbuj zorganizować inną formę transportu. Przykłady można mnożyć, a cel jest jeden: uniknąć tego, co mogłoby zachęcić do zapalenia, szczególnie w początkowym okresie.

Zajmij ręce

Częstym problemem osób, które dopiero rzucają palenie, jest znalezienie zajęcia dla niespokojnych rąk. Do tej pory często towarzyszył im papieros, teraz nagle zyskały swobodę, z którą nie mogą sobie poradzić. Postaraj się mieć coś pod ręką: piłeczkę antystresową, gumkę do włosów, długopis – cokolwiek, co pozwoli Ci zająć ręce w szczególnie trudnych momentach, gdy potrzeba zapalenia będzie na tyle duża, że będzie Ci ciężko sobie z nią poradzić.

Więcej: https://www.wypalarnia.com.pl/kalkulator-kalorii/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *