Pomocne poradniki, testy produktów, artykuły sponsorowane – to tylko wybrane przykłady materiałów stosowanych w content marketingu, czyli inaczej w marketingu treści. W promocji tą metodą może pomóc agencja content marketingowa. Dlaczego warto zdecydować się na tę metodę marketingu online?
Na czym polega content marketing?
Content marketing (ang. content – treść) jest strategią reklamową, która ma na celu publikowanie wartościowych informacji. Razem z nią biznes w internecie można promować w sposób nienachalny, dyskretny, ale jednocześnie bardzo skuteczny.
Marketing treści, ponieważ tak na język polski tłumaczy się content marketing, wykorzystuje wartościowe treści w różnych formach, na przykład jako publikacja artykułów sponsorowanych, poradników, testów czy nagrywanie filmów i podcastów. To strategia marketingu online, która nie jest nakierowana na bezpośrednią reklamę – poprzez przekazywanie wiedzy buduje przyszłościowe relacje z konsumentami.
Korzyści, jakie przynosi marketing treści:
– zwiększenie rozpoznawalności produktów i usług
– przyciągnięcie nowych klientów na stronę internetową
– zbudowanie lojalnej sieci odbiorców treści
– kreowanie eksperckiego wizerunku
Content marketing – jak zacząć?
Ze względu na swoją specyfikę content marketing jest metodą promocji, którą właściciel biznesu może prowadzić we własnym zakresie. Jednak zdecydowana większość firm decyduje się na pomoc agencji reklamowych, które mają w tym zakresie niezbędną wiedzę i doświadczenie.
Dobra agencja content marketinowa może zapewnić swoim klientom kompleksowe wsparcie, które obejmuje wiele czynności – od przygotowania optymalnej strategii marketingowej, przez jej wdrożenie, a skończywszy na monitorowaniu i raportowaniu uzyskanych efektów.
Działania agencji mogą mieć charakter on-site, czyli publikacji treści na stronie, na przykład prowadzenie bloga firmowego, jak i off-site, czyli poza stroną, na przykład publikacja artykułów sponsorowanych w tematycznych serwisach internetowych.
Agencja content marketingowa – zakres obsługi:
– opracowanie strategii reklamowej
– tworzenie wartościowych treści
– przygotowywanie grafik, infografik
– prowadzenie bloga internetowego
– publikacja artykułów sponsorowanych
– testowanie i recenzowanie produktów i usług
– przekazywanie raportów o skuteczności reklamy
Zatem, aby wspierać swój biznes w internecie, warto zadbać o wartościowe treści, które będą przyciągały i angażowały czytelników, by wytworzyć z nimi długotrwałą relację. Doświadczona agencja content marketinowa zadba o to, aby firma zdobyła profesjonalny wizerunek i wielu nowych klientów.